4 Kasım 2018 Pazar

Müslüm Filmi


Müslüm Gürses'in hayatının anlatıldığı Müslüm filminin yönetmenliğini  Hakan Günday ve Can Ulkay paylaşıyor.Müslüm Gürses'e Timuçin Esen Muhterem Nur'a ise Zerrin Tekindor hayat veriyor. 
Müslüm filminin çekimleri Müslüm Gürses'in doğduğu Şanlıurfa'dan başlıyor.Ardından da Müslüm babanın meşhur olduğu Adana 'da ve İstanbul'da devam ediyor.filmin çekimleri tam 1 yıl sürüyor.




Filmin en çok tartışılan konularından biri Müslüm babanın şarkılarını Timuçin Esen'in okumuş olması.Bize kalırsa Timuçin Esen rolünün kesinlikle hakkını vermiş.Tabiki sesi birebir aynı yapması mümkün değil fakat oyuncu bu konuda da güzel bir eğitim alarak rolünün üstesinden gelmeyi başarmış.

      
       Filme girmeden büyük bir ön yargım vardı.Müslüm Gürses benim için çok arabesk kültüre hitap ediyordu ve gözüme hep kendini jiletleyen kesim geliyordu.Şarkıları ise öyle damardı ki dinlemeye gram tahammülüm olmuyordu.Filmi izledikten sonra tüm bu ön yargılarım kırıldı ve dedimki böyle bir hayat yaşayan birinden daha farklı şarkılar beklenemezdi.Müslüm Gürses'in yaşadıklarını empati yapacak olursam sanırım ben akıl sağlığımı yerinde tutamazdım.Acı ile öyle erken yaşlarda tanışmış ki ömrü boyunca geçmişin izi onu bırakmamış ve tüm bu keder şarkılarına ve sesine dökülmüş.
Filmi izledikten sonra ne mi yapıyorum? Bu postu hazırlarken bile Müslüm Gürses'i dinliyorum.Çünkü o şarkılarda bir hayatın büyük izleri var.


Spoiler vermeden Müslüm filmi nasıl anlatılır bilmiyorum.Sizlere her bir sahnede yaşadığım duyguları sahneleri anlatarak aktarmak isterdim ama filmin büyüsünü bozmak istemem.Film boyunca içime bir öküz oturdu ve boğazımdaki düğümler çözülmedi.Gözlerimdeki yaşları da nasıl hızla sileceğimi bilemedim.


Muhterem Nur'a olan aşkı hep magazinde gündeme gelirdi.Bunun da abartılı magazin haberlerinden olduğunu düşünürdüm.Film bu ön yargımı da kırmayı başardı.Belki de Müslüm Gürses'in erken yaşta annesiz kalması aralarında ki onca yaş farkının hiç sorun olmamasını sağladı.Hiç çocuk sahibi olmaması da belki de babası gibi biri olmaktan korkmasıydı.



Filmin sonunda hayatını şu sözlerle dile getiriyor Müslüm Gürses "Hayat bana zordu ama güzeldi,hakkınızı helal edin " 


4 yorum:

  1. ya baya beğenen olmuş bu filmi ben de çok merak ediyorum çok da güzel tasvir etmişsin!

    YanıtlaSil
  2. Benim de merak ettiğim filmler arasında 💕

    YanıtlaSil
  3. ya müslüm bebeyi ben de severim,çok güzel anilarim var onunla.. Müslüm Gürses ve Küçük Emrah ile ilgili komik anılarım.. Filmini en kısa zamanda izlicem..Elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  4. Bu filme kötü yorum okumadım, kesinlikle izleyeceğim.

    YanıtlaSil