8 Kasım 2018 Perşembe

Anlatımlı Tığ İşi Örgü Motifi


Örgü örmek harika bir hobi.Yeni bir şeyler üretmek, renkleri bir araya getirmek,tasarlamak kuşkusuz ki harika bir beceri.Örgü örmek öyle rahatlatıcı bir hobi ki birçok psikolog tarafından da öneriliyor.
Örgü örmek bana aileden gelen bir beceri aktarımı.Kendi yaptığım işin dışında zaman bulabilirsem mutlaka bir şeyler örerek dinlenirim.Şimdide kendime bir ceket başladım.Epey oyalayıcı bir iş.Ceketim bittiğinde de sizlerle mutlaka paylaşıyor olurum.
Sözü uzatmadan motifimi anlatmaya geçiyorum.


Motifim 4 renkten oluşuyor.Her bir sırada farklı bir renk kullanıyorum.
Birinci sıra

Sihirli halka üzerine aralarına bir ilmek çekerek 12 tane ikili trabzan yapıyoruz ve ilk sıramızı bitiriyoruz.

İkinci sıra

Bir önceki sırada aralarına bir ilmek çekerek boşluk bıraktığımız kısımları doldurarak bu sırayı gerçekleştiriyoruz.
Her bir boşluğu 2 tane ikili trabzan yapıyoruz .Fakat burada dikkat etmeniz gereken ayrıntı ikili trabzanı tek seferde çıkıyoruz.İkili trabzanlar arasına iki ilmek çekiyoruz ve böylece bir sonraki sıramızda doldurmak için boşluklar yapmış oluyoruz.



Üçüncü sıra 

Bu sırada bir önceki sırada yaptığımız boşluklara bu sefer üç tane ikili trabzan yapıyoruz.İlk trabzanımızı örüp tığda bekletiyoruz ikinci trabzanımızı da örüp tığda bekletiyoruz üçüncü trabzanı da yapıp tek bir seferde çıkış yapıyoruz.Her üç tane trabzandan sonra iki adet ilmek çekip bir sonraki boşluğu doldurmaya geçiyoruz.

Dördüncü sıra
Son sıramızda artık motifimizin kare şeklini alacak kısma geliyoruz.Bir önceki sırada doldurduğumuz boşluklara üç tane ikili trabzan yapıyoruz.Bu sefer tek seferde çıkma yapmıyor normal bir şekilde bitiriyoruz.

Birinci boşluk:Üç tane ikili trabzan ile doldurulur bir ilmek çekilir 
İkinci boşluk : Üç tane ikili trabzan ile doldurulur bir ilmek çekilir 
Üçüncü boşluk : Motifimizin köşe noktasını oluşturacak kisımdır.Üç tane ikili trabzan yapılır iki ilmek çekilir yine aynı boşluğa üç tane ikili trabzan yapılır ve tek ilmek çekilerek diğer boşluğa geçilir. Buradan sonra tekrar birinci boşluk ,ikinci boşluk ve üçüncü boşluk şeklinde yaparak dördüncü sıramızı bitirmiş oluruz.

5 yorum:

  1. harika görünüyor, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir motif, anlatım için teşekkürler..
    harika birşey elişi<3

    YanıtlaSil
  3. Büyük Blog Takibi Etkinliğinden geliyorum. Blogunuz çok güzel takipteyim sizlerde benim blogumu takip ederseniz sevinirim. https://www.cihan7.com İyi bloglar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Tabi ki geri dönüş yaptım :)

      Sil