20 Ocak 2016 Çarşamba

Yolculuğu Zevkli Hale Getirmenin 10 Yolu


Sömestr tatili geldi de çattı ...Yolculuk var..Kimi ailesinin yanına kimi tatile...
Bizde bu yolcu kervanındayız.Yolumuz ise çook uzun dostlar çook..Yaklaşık 18 saatlik bir yolculuğumuz var.Neden bu kadar yolu çekiyorsunuz uçak ne güne duruyor dediğinizi duyar gibiyim.Bunun iki cevabı var.Birincisi bileti önden aldığımız için (ki biz garanticiyiz otobüs biletini bile 1 hafta önceden aldık) hava şartlarını tahmin edemedik ve uçuşumuz iptal olsun istemedik.İkincisi ve en önemli neden ise Adıyaman'dan uçakla direk Denizli'ye gidemiyoruz.Aktarma yapmak zorundayız.Ya İstanbul aktarmalı ya da İzmir aktarmalı olucak.İstanbul'dan gidersek rötar ile karşılaşıp havaalanında beklemek var,Denizli hava limanına gelince de ekstra bir saat daha yol almamız lazım evimize gelebilmek için yani bizim yolculuk oldu mu sana 12 - 13 saat birde riski var hava şartlarından dolayı uçuş iptal olabilir...İzmir'de aynı hesap...Haydaa o zaman napalım otobüs tek yol...
Bu yüzden otobüs yolculuğunu seçtik biz..Fakat nasıl geçer bu 18 saat?Gelin bir kaç tüyo vereyim size




                              Biz 9.30'da yola çıkacağımız için tüyolarımı da bu yönde veriyorum.
1) Yolu izleyin...Gideceğiniz yere kadar bir kaç şehir görüceksiniz muhtemelen..Çevreyolu gibi yerlerden geçince otobüsünüz kafanızı cama verin ve yolu izleyin.Mutlaka gördüğünüz çevre sizi uzun bir süre oyalayacak..
2)Kitap ,dergi,gazete okuyun...Bütün bir yolculuğu yolu izleyerek geçirmezsiniz.Çünkü şehire yakın bir yerden geçmiyorsanız sürekli dağ bayır görmek sizi sıkacaktır.Dağ bayır dolaşırken otobüs siz kitap okuyun.Kitap okumayı sevmiyor musunuz? O zaman dergi gazete okuyun...Sizi bir süre oyalayacaktır bu meşgale..
4)Film izleyin...Film izleyerek yaklaşık 2-3 saatinizi sıkılmadan geçirebilirsiniz.Artık teknoloji gelişti otobüsler bu konuda oldukça iyi ve bir çok film seçenekleri de mevcut...
5)Müzik dinleyin...Müzik dinleyerek güzel düşünceler içerisine girin...Tatilinizi nasıl yapacağınızı hangi gün nereye gideceğinizi ,hatta alışveriş yaparken neler alacağınızı düşünün..
6)Fotoğraf çekilin...Komik geldi değil mi ama sessiz bir şekilde hele ki yanınızda arkadaşınız ya da eşiniz varsa fotoğraf çekilmek sizi hem eğlendirir hemde bir müddet oyalar.
7)İnternete girin...İnternetin çektiği noktalarda internette surf yapın...Hatta yolculukta çekildiğiniz fotoğraflarınızı paylaşın..Snap çekin..Bunlarda sizi hem eğlendirir hem de vaktin çabuk geçmesini sağlar.
8)Sohbet edin...Yola çıktığınız arkadaşınız eşiniz yanınızda kim varsa sohbet edin...Yok yalnız yapıyorsanız bu yolculuğu eğer yabancı biriyle tanışmak hoşunuza gidiyorsa yan koltuktaki kişiyle konuşun.Nerden geliyor nereye gidiyor derken konu açılır zaten :D (Fakat ben tanımadığım kişilerle yolculuk yaparken sohbet etmeyi hiç sevmem) Sizde benim gibiyseniz lütfen diğer maddeleri tek başınıza uygulayın.
9) Tv izleyin..Yolculuk yaptığınız gün izlediğiniz bir dizinin günü ise  işte o zaman feci şanslısınız.Açın tv'yi dizi izleyin...Bu da sizin 2-3 saatinizi alır...
10)Uyuyun...Yolculuğun artık uyku saatine geldik.Tüm bunları yaparak saati 00.00 yaptık mı :) Yaptık :) O zaman artık uyuyun bi zahmet :D


İşte sevgili okuyucum uzun bir yolculuk tüm bunları uygulayarak çok çabuk geçer.Lütfen molalarda dışarı çıkıp bir nefes almayı da unutmayın.Elleriniz ayaklarınız şişer bütün yolculuk  boyunca..Molalarda dışarı çıkın ve mola süresince yürüyün.Çaktırmadan elinizi ayağınızı savurun :D Kan dolaşımınız artsın.
Yolculukla ilgili yazı dizim devam edicek takipte kalın :)

6 yorum:

  1. Ben çok severim otobüs yolculuğunu bu yüzden yolculuğa çıkacağım zaman çooook öncelerden alırım biletimi . 3-4 numaralı koltuklar favorim. Ama sizin ki baya bir uzun olacak :) En uzun yolculuğum istanbul sivas // sivas istanbul arasında bir kerecik olmuştu. Biraz zorlayıcı . Ama 5 - 6 saatlik otobüs yolculuklarına bayılırım :)

    YanıtlaSil
  2. Su gibi geçsin yolunuz inşallah canım. İyi yolculuklar :)

    YanıtlaSil
  3. ben zaten yolculuğu çok seviyorum kulaklığı takar sevdiğim müziği acar manzaraya bakarım yeterki seyahat olsun bana ,iyi yolculuklar bitanem

    YanıtlaSil
  4. iyi yolculuklar..Kazasız ,belasız gidin inşaallah:)))))

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı yolculuklar olsun. SU gibi gidin gelin inşallah. İyi tatiller.

    YanıtlaSil

Bunlarda İlginizi Çekebilir