28 Aralık 2015 Pazartesi

Çuya Soslu Makarna Tarifi


Başlık olarak nasıl bir isim versem bu makarnaya bilemedim.Çünkü tarif bizzat kendime ait.Doğaçlama yaptığım bir tarif.O yüzden bu makarna sosuna kendim bir isim koymak istedim ve çuya soslu makarna adını verdim :) Çuya'nın ne demek olduğu da bende kalsın diyelim ve tarife geçelim.
Malzemeler
1 paket makarna
1 adet kırmızı biber
1 adet havuç
1 adet adet soğan
yarım kavanoz konserve biberli domates sosu
iki avuç kadar mısır
kaşar peyniri
nane
kekik
fesleğen
tuz

Öncelikle klasik bir şekilde makarnamızı haşlıyoruz.Ben makarnayı haşlarken içerisine 3 tatlı kaşığı tuz koyuyorum.Bu şekilde daha lezzetli olduğunu düşünüyorum çünkü.Makarnam bir kenarda haşlanırken soğanı istediğim şekilde doğruyorum.Ve zeytinyağı ile kızartmaya bırakıyorum.Bu esnada içerisine havuç ve kırmızı kapya biber ekliyorum.Güzelce karıştırarak pişiriyorum.Bu malzemelerim piştikten sonra içerisine kış ayında olduğumuz için yazın hazırladığım domatesli biber konservesinden içerisine yarım kavanoz kadar ilave ediyorum.Eğer yazın yapacaksanız bu tarifi kırmızı kapya biberin yanında yeşil biberi de ekler güzelce pişirirsiniz ardında rendelediğiniz domatesi içerisine eklersiniz sorun çözülür :)
Son olarak sosumun içerisine mısır ekliyorum biraz daha piştikten sonra nane,kekik,fesleğen,biraz da tuz ilave edip güzelce karıştırıyorum ve sosumu hazır hale getiriyorum.
Makarnam da bu sırada pişmiş olduğu için onun suyunu güzelce süzdürüyorum ve suda biraz yıkadıktan sonra tekrar pişmesi için ocağa veriyorum.İçerisine yağ ilave etmiyorum çünkü sosumda yağ var.
Makarnayı tabağa alıyorum üzerine sosumu ekliyorum yemeğim sıcakken üzerine rendelediğim kaşarı serpip yemeğe hazır hale getiriyorum :) 
İşte bu kadar basit



3 yorum:

  1. neymiş neymiş diye açtım, özgün bir sos ismiymiş :)
    mısırlar konserve herhalde diil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihihih :))) Öyle bir isim vereyim dedim.Başlık koymakta sorun yaşayınca :) Mısırları ben konserve kullanmadım canım.Genelde eylül ayında ki mısırlardan alıp kaynatıyorum,taneleyip buzluğa atıyorum.Kışında tüketiyorum.Kesinlikle tavsiye ederim.Böylesi daha sağlıklı oluyor.Bu arada özellikle eylül ayında yapıyorum bu dönem mısırlar bir tık daha sert oluyor.Süt mısırlar tanelerken zor oluyor çünkü :)

      Sil
  2. Harika görünüyor.Makarnanın her türlüsüne bayılıyorum :))

    YanıtlaSil