1 Eylül 2014 Pazartesi

Üzüm Reçeli Nasıl Yapılır?

Yazın karınca gibi çalışıp kışa hazırlık yapıyorum.Sizlerde kışa hazırlanmak istiyorsanız harika bir önerim var."Üzüm Reçeli"Yapılışı da oldukça basit




Malzemeler
1kg üzüm
1 kg şeker
yarım limon
         Yaklaşık bir kg üzüm'e 1 kg şeker koyuyoruz ve güzelce bütün üzümlerin şekere bulanması için karıştırıyoruz. Ben öğlen yaptım ve üstünü kapattım ertesi gün akşama kadar üzümün sulanması için beklettim.Üzüm çilek gibi olmadığı için hemen suyunu salmıyor bilginiz olsun.
       Beklettiğim üzümler de bir miktar sulanma olmuş ben yarım bardak daha su ilavesi yaptım.Çünkü reçelleri koyu bir şekilde sevmiyorum.Siz sulu sevmiyorsanız su ilave etmenize gerek yok.Birde şunu da unutmayalım reçelin çok sulu olmasıda iyi birşey değil hemen bozulma yapar.
       1 saat 20 dakika kadar süreyle kaynattım tabi ara sıra da karıştırmayı ihmal etmedim.Kaynadığı sırada içerisine yarım limonumun suyunu ilave ettim.(Bozulmaması için)Daha sonra da reçelim tamamen soğumadan kavanozlarıma döktüm.Reçeller soğuyana kadar dışarıda beklettim.Soğuduklarında ise dolaba kaldırdım.İşte bu kadar kolay.
Hadi bakalım size kolay gelsin


3 yorum:

  1. İlk defa üzüm reçeli görüyorum, eminim çok güzel olmuştur, acilen denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor, bence tadı da nefistir :) Kışın da hazırda blunca ne pratik oluyor :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil