28 Haziran 2014 Cumartesi

Yurtdışı alışveriş siteleri

Herkesciklere merhabaaa

     Daha önceki yazımda sizlere yurtdışı alışveriş siteleri hakkında bilgi vereceğimden bahsetmiştim.Sözümü tuttum ve yazımı yazdım. Buyrun okuyun
   İnstagram'da Facebook'ta sık sık karşılaştığınız sayfalarda Türkiye'de görmediğiniz birçok ürün satılıyor.Takılar,bebek kıyafetleri,ev eşyaları,gözlükler,vs vs...Tabii hepimizin içinin gideceği türden.
  Sizlerde bunları oldukça pahalı bir fiyata satın alamaya çalışıyorsunuz.Bu ürünlerin hepsi Çin'den geliyor diyebilirim ve satıcıların çoğu Amerika'dan geldiğini iddia ediyor.Neden çünkü Çin malı adidir ama siz Çin malını hiç değmeyecek fiyatlara almış oluyorsunuz.Yine neden? Çünkü siz Amerika'dan geldiğini sanıyorsunuz:)
  Bir şey daha diimm miii bu ürünler bazı sitelerde kargo ücretsiz gönderiliyor bazı sitelerdeyse Türkiye'de ki kargo ücretleri kadar ücret ödemiş oluyorsunuz.
  Tabi bu durumun iyi yanları var ama kötü yanları da var.Ürün bazen resimde göründüğü gibi çıkmayabiliyor.

 Ben şimdiye kadar 2 sefer alışveriş yaptım.aliexpress.com'dan.İBenimde ufak bir sorunum oldu tabi.Aşağıda ki kolyem satıcının resminde turkuaz rekliydi.Gelen kolyem ise koyu yeşil renkte.Yalnız şöyle bir durum var kabahat bende.Yorumlar kısmını hiç okumadım direk atladım.Kolyenin fiyatı mı :)) Tl ile 2.5'a denk geliyor.
Alışverişi yaptığım dükkanı merak ederseniz TIKTIK
Aşağıda ki koleyemi de aynı dükkandan aldım.Bunun  fiyatı ise 7.5 tl'ye denk geldi.



Siteden alışveriş yaparken aklınıza birçok soru gelebilir.
1.ödeme kısmı:
Kapıda ödeme seçenekleri yok.Kart ile alışveriş yapıyorsunuz.
2.Kredi kartı ile alışveriş yapmam güvenli mi?
Bu konuda garanti veremem.Site evet güvenilir bir site fakat satılan ürünler siteye değil satıcılara ait.Bu yüzden satıcının dolandırıcı olup olmadığını bilemem.Ben de Garanti bankası internet şubesinden sanal kart hesabı açtım kendime.Kartımdan farklı hesap numaralarına sahip ve alışveriş yapcağım zaman örneğin 6 liralık mı yapıcam kartımdan 6 lirayı sanal kartıma aktarıyorum.Böylece hiçbir problem yaşamıyorum.
3.Ürün güvenilirliğini nasıl anlarım
Alınacak ürün hakkında alıcılar yorumlarda bulunuyor.Ürünün ellerine nasıl geldiğini bildiriyorlar ve sizde bunları okuyarak ürün ve satıcısı hakkında bilgi sahibi oluyorsunuz.
4.Gümrük sorunu yaşar mıyım?
Gümrük sorunu elektronik aletlerde çıkıyor diye biliyorum.Birde tek seferde 100-200 dolardan fazla alışveriş yapıldığında sorun çıkar diye duymuştum.
5.Kargo ücreti nedir?
aliexpress.com'da  çoğu üründe kargo ücreti yok.Satıcıların isteklerine iyi bakarak bunu anlayabilirsiniz.Siteyi Türkçe'ye çevir seçeneği ile sayfayı çok rahat gezebilirsiniz Sitede sayfanın üzerine sağ tıklayın ve türkçe diline çevir seçeneğini seçin ;)
6.Ödeme tl ile mi yoksa dolar üzerinden mi oluyor?
Siz ödemeyi yaparken tl üzerinden hesabınızdan çekiliyor.Örneğin 2 dolarlık bir ürünü sizin hesabınızdan doların bugünkü kuru 2 tl ise 4 Tl'den çekiyor.Bu kadar basit.
7.Kargo ne zamana elimde olur ?
İki sipariş verdim ikisinde de 15 gün içinde elimde oldu.Siz yine satıcının kaç gün içinde ürünü kargoya vereceğine bakmalısını.Ulaşım süresi kaç gün ona dikkat etmelisiniz.

Aklıma gelen kısımlar bunlar .İlerleyen yazılarımda resimli satın alma kısmını anlatıyor olucam :)

Alışveriş yapabilceğiniz siteler
www.sammydress.com: Bu site kimi ürünlerinde kargo ücreti alıyor kimisinde almıyor.free shipping özellikli olanlara bakmalısınız.
http://www.bornprettystore.com/ : Bu sitede de kargo ücreti yok.Hızlı bir şekilde elinize ulaşmasını isterseniz 2-3 dolar gibi bir kargo ücreti ödüyorsunuz.

Bu bahsettiğim sitelere bir göz atmanızı öneririm.Oldukça ilginizi çekecek ürünler var.


Merak ettikleriniz olursa bilgi almak için bana facebook hesabımdan ulaşabilirsiniz yada yorum yazmanız yeterli :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder