20 Haziran 2014 Cuma

Fethiye I 2.el eşya pazarları

    Dün yeni bir yazı dizisine başlamıştım.Fethiye ile ilgili bilgiler vermek amacıyla.Dün kü yazımda El sanatları pazarı'ndan bahsetmiştim.Şimdi ise İzmir'de bit pazarı diye tabir edilen Fethiye'de ki 2.el eşya pazarlarından bahsedicem.

   Ben bir kere katılmıştım.Çalış,merkez,Hisarönü ve Kayaköy de her ayın belli günleri kuruluyorlar ve ayda bir kere.Ben Çalış'ta olana katılmıştım.Komşumuz Peter 3C's (Çalış Children's charity)derneğinde görevliydi ve tezgah konusunda bana yardımcı oldu.Benim bu konuda pek bilgim olmadığı için bütün bilgileri ondan aldım.Hatta tezgahımızın yeri konusunda da azcık torpil geçti bize.


   Ne mi sattım benim bir dükkanım vardı liseden sonra sınavı kazanamayınca bizimkiler tuhafiye açmışlardı bana.İçinde yün,bebek eşyaları filan vardı.İşler de iyi gidiyodu ama ben okucam diye tutturunca kapatmak zorunda kalmıştık.Tabi o dükkandan da tonla eşya kalmıştı.Evin alt katında anneannemin odasında atılıp duruyorlar ve yer kaplıyorlardı.Bir sürü bebek eşyası hemde sıfır hiç kullanılmamış evde yer kaplamasınlar diye 1 lira,2 liradan sattım hepsini.Sonra kitaplığımda durmasından bile hoşlanmadığım saçma sapan kitaplarım vardı onları da sattım.Bir kaç parçada takı...Anlayacağınız baya satış yapmıştım.
  Bu pazarla ilgili ilginç bir şeyden bahsedicem.Bu pazar sabah 4'te kuruluyor . İlk bana şaka yapıyorlarmış gibi geldi.Ama meğersem doğruymuş.Ben saat 6 gibi gittiğimde pazar kurulmuş ve satış yapılmaya başlanmış.
Şok olmuştum.Öğlen de en geç 2'de bitiyor.
  Bu pazarda sadece Türk'ler satış yapmıyor.Yabancılar da (böyle tabir ediyorum çünkü farklı milletlerden oluşuyorlar ) satış yapıyorlar.E tabi onların sattıkları bizlere her zaman daha cazip geliyor.
Aklınıza gelebilecek her türlü şeyi bu pazarda bulabiliyorsunuz yani hemde 1 lira 2 lira ucuzluğunda.Yolunuz düşerse ve bu pazarlardan birine denk gelirseniz uğramanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder