11 Haziran 2014 Çarşamba

Butik sabunlara nasıl renk verilir ?



     Erime işlemi tamamlandığında renk verme aşamasına geçiyoruz.Boyalar sedefler,sabun pigmentler,neon boyalar ve sıvı boyalar şeklinde.Ben sedef,neon boya ve sıvı boya deneyiminde bulundum.
    Sedeflerin kullanımı:  Boyalar çok kuvvetli olduğu için ölçü olarak ben çay kaşığı kullandım.Çay kaşığının hemen ucuyla boyayı attığımda renk hemen etkisini gösteriyo.O yüzden kendinize alıyorsanız 5 gr almanız yeterli olacaktır.Topaklanma olmamasına dikkat edin.İçerisine boyayı attığınız an güzelce karıştırın..İsterseniz içerisine koku da atabilirsiniz.Ben koku çok kullanmadım.Kokuları kokulu taş yapımında kullanmıştım.Daha sonraki yazılarımda kokulu taş yapımını da anlatıyor olucam.

    Sıvı boyalar: Eğer melek kanatlı bebek gibi ikili şekilde sabun yapıcaksanız sıvı boyalar yürüme yapar.Yani mesela kanat pembe ise bebeğin rengi ile karışır ve bir süre sonra bebekte lekelenmeler meydana gelir ve hoş bir görüntü oluşmaz.
Sıvı boyalarda aynı şekilde toz boyalar gibi çok kuvvetli olduğu için bir şırınga yardımıyla bir kaç damla erimiş olan sabun bazına eklemeniz yeterli olacaktır.Tonlamayı ayarlayabilmek için önce bir damla damlatın ve güzelce karıştırın.İstediğiniz renk tonunu elde edene kadar boyayı damlatmaya ve karıştırmaya devam edin.Biraz göz kararı bir durum.

    Neon boyalar:Boya tüpünü önceden ısıtmış olduğunuz suyun(çok kaynar olmayabilir) içerisinde birazcık bekletin ve boyayı o şekilde kullanın.Neon boyaların 50 ml gayet büyük bir boydadır alımınızı ona göre yapın.
   Gelelim bu boyaların içinde en memnun kaldığıma.Sıvı boyaları ve sedefleri kullanmanız bence en iyisi.Neon boyaların başka özellikleri var mıdır bilmiyorum ama ben en çok sıvı boyaları ve sedefleri sevdim :))
Burada ki yazımda malzemeleri nerelerden alabileceğiniz hakkında bilgiler verdim.

5 yorum:

  1. ssize nasıl ulaşabilirim.denizliden nilifer ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Facebook ta beyazbegonvil sayfasına mesaj atabilirsiniz yada gulsahisciler@gmail.com

      Sil
  2. İyi günler. Toz boya kullandım anlatıldığı gibi fakat küçük küçük noktalar oluştu. Düzeltmem mümkünmü acaba?acil cevap verirseniz çok mutlu olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabunu tekrar eritebilirsiniz.Boya eklediğinizde güzelce boyayı karıştırmanız gerekiyor.Böyle sorunlar olabilir ama hatalı yaptığınız ürünü tekrar eritebildiğiniz için sıkıntı yok :)

      Sil