27 Mayıs 2014 Salı

Kanaviçe Yapmaya Başladım Ben

İşte malzemelerim ve ben kanaviçe yapmaya hazırız.Bi heves ile başladım ama sonunu çok merak ediyorum.Sanki devamı gelicekmiş gibi.Yazın gelmesiyle örgü işine biraz ara vermek zorunda kaldım elimde çok model olmadığı için ne yapacağımı bilemedim ve bende elim boş olsun hiç sevmediğim için bu işe bir el attım.
Kanaviçe uçsuz bucaksız bir yol diyebilirim.İçine girdin mi çıkamıyorsun sanırım.Yani yapanlar öyle söylüyor.Bende yapmaya başlayınca böyle olduğunu bende anlayabiliyorum.
Hiç püs noktalarını bilmeden başladım ilk olraka aşağıda gördüğünüz ipleri hiç birbirindenn ayırmadan direk dikmeyi denedim ve çok kaba oldu sonra bi araştırdım ki bu ipleri iki'li iki'li yada üçlü şekilde yapmalıyız.
Benim iplerimin markası anchor.Fakat dergideki desenler dmc ürünlerinden yapılmış.Bana kalırsa onun renkleri çok daha güzel :)

İlk desenim bir kuş olucak :))) pembe kuşu yapmayı düşünüyorum.Maksat denemelik nasıl olcağını yapıp yapamayacağımı görmek istiyorum.Daha sonrası için çok motif deseni var kafamda :))





İlk baştaki Kanaviçe dergisinin içinden birkaç resim örneği sundum sizlere.Dergi çok güzel içerisindeki desenler insanı çok çekiyo fakat olumsuz bir yanı bana kalırsa bu işe yeni başlayanları hiç düşünmemişler.Hiç bir şekilde anlatımı yok püf noktalar yok sadece desen ve bunların şemaları var.Evet kanaviçe için çok bilgiye gerek yok belki ama bir iki başlangıç için püf  noktaları olmaları gerekiyor.
Ben yaptıkça ve öğrendikçe sizlerle püf noktalarını paylaşıcam.

Yukarıda ki resmimiz de kasnağa aldığım etamin kumaşı geçirdim.DMC markasının ikinci kalite ürünü bu kumaş.Metresi 20 tl'den satılıyor.Birinci kalite etamin kumaşı ise kesinlikle görmelisiniz harika bir kumaş fakat onun metresi 40 tl.Ben daha bu işin acemi kısmında olduğum için 2.kaliteyi tercih ettim.
Kasnağa modeli işledikten sonra kasnağı çerçeve olarak kullanmayı düşünüyorum.
Kasnak seçiminde ise dikkat etmeniz gereken işleyeceğiniz modelin boyutu olmalı ve kasnak modelinizin genişliğini buna göre seçmelisiniz.Birde iğneniz olmalı bu iğnede etamin iğnesi olabilir.Onunla rahat işleme yapabilirsiniz.
Şimdilik benim püf noktalarım bu kadar.





6 yorum:

  1. Merhaba
    Etamin hep aklımda kaldı ama yakamı dikişe kaptırdım kurtaramıyorum :)
    Blogunuzu takibe aldım siz yaptıkça sizden takip ederim etamini
    Bana da beklerim
    Leylacayasam.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba leyla hanım sormayın bende yapmaya çalışıyorum ama acemilik hatsafhada.Tam anlamıyla bitiremedim beğenmedim hep yarım bıraktım.Ama en kısa zamanda tamamlayıp paylaşıyor olucam :))
      Blogunuza geliyorum hemen :)

      Sil
  2. merhabalar, ben de merak saldım kanaviçeye, ilk olarak kızıma doğum panosu yapmak istiyorum ve kasnağı cerceve olarak kullanmak istiyorum sizce kasnağın boyuu ne olmalı ve sizin internette alışveriş yaptığınız ve önerebileceğiniz bir site var mı? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben genelde çevremdeki dükkanlardan alıyorum malzemelerimi :) ama bu konuda bi araştırma yapıp bir yazı hazırlayabilirim :) Kasnak numarası olarakta 4 numara olabilir ben 4 numaralı kasnak kullanıyorum.

      Sil
  3. merhaba ben de baslamak.istiyorum ama elimde hic bir malzemem yok sizce internetten set mi almaliyim yoksa daha uygun ayri ayri bulabilir miyim ve daha once hic islemedim neye gore isleyecgimi bilmiyorum yardimci olursaniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
  4. merhaba ben de kasnagi cerceve olarak kullanmak istiyorum bitirdim yalniz kasnagin etrafinda kalan kumaslari arkasina nasil gizleyecegiz onu bilemedim arkasini nasil yapicaz yani yardimci olabilir misiniz

    YanıtlaSil

Bunlarda İlginizi Çekebilir