3 Haziran 2018 Pazar

Gaziantep Gezisi


Adıyaman'a geldiğimizden beri ilk fırsatta Güneydoğu şehirlerini gezmeye ve buraların kültürlerini tanımaya gayret gösteriyoruz.15 tatilde 1,5 günlük  Gaziantep kaçamağı gerçekleştirdik.Gaziantep ve Adıyaman arası yaklaşık 3 saat sürüyor.
Gaziantep oldukça büyük bir şehir.Tek bir günde tüm yerleri gezmeniz mümkün değil.
Gaziantepte gezilecek yerler oldukça fazla..
Mozaik Müzesi
Gaziantep Kalesi
Gaziantep Bilim Müzesi
Gaziantep Kalesi
Gaziantep Bakırcılar Çarşısı



Biz 15 tatilde Mozaik müzesine gittik. Adıyaman'a henüz alışveriş merkezi açılmadığı için Sanko  Park alışveriş merkezine gidip alışveriş yaptık.Geri kalan zamanımızda ise daha çok yemek yerlerini keşfettik.
Antep'in yemek kültürü bana kalırsa şimdiye kadar gittiğim şehirlerin en iyisi.Kuru biber ve patlıcan dolması , sarımsaklı lahmacunu ,beyran çorbası 
ve kebapları... Müthiş bir lezzet armonisi.
Google 'a yazdığınızda tüm yorumlar size İmam Çağdaş'a gitmenizi tavsiye edicek ama sakın bu hataya düşmeyin.Giden öyle çok arkadaşımız oldu ki ve hepsi de hüsranla ayrılmış bu reklamı bolca yapılan yerden.Bizde bu yüzden gitmedik.Sarımsaklı Lahmacun'un en iyisi Çulcuoğlu Lokantasında yenir bana kalırsa.Adresi de hemen ekliyorum.
Şahinbey Mahallesi, Kalender Sk. No:6, 27410 Şahinbey/Gaziantep


Çalışanları harikaydı.Çok güler yüzlü ve ilgililerdi.Bana biraz mahalle arası kalmış gibi gelsede gittiğime bir kere bile pişman olmadım.






Veee gece karanlığından dolayı fotoğraf çekilemediğimiz Bayazhan Restaurant...Gaziantep'in en popüler nezih mekanlarından biri.Tarihi bir han içerisinde pub,meyhane,gusto,bistro ve restaurant kısımları mevcut. Hangi kısıma girerseniz girin kuru biber ve patlıcan dolmasını yemekte ısrar edin böyle bir lezzet yok.Ciğer yemeyen eve sokmayan ben yaprak ciğeri nasıl severek yediğime hayret ettim.
Burdan sonra ki fotoğraflarımız ise geçen yaz gittiğimiz günübirlik Gaziantep gezimizdendi.Önce Gaziantep bilim müzesini gezdik.Eşimin böyle yerler oldukça dikkatini çeker.Fakat burası biraz çocuklara yönelik bir müzeydi bize kalırsa.
 



                Gaziantep kalesi tadilattaydı biz gittiğimizde


Bakırcılar çarşısını çok sevmiştim.Fakat ramazandan dolayı bir çok dükkan kapalı olduğu ve süremiz kısıtlı olduğu için ayrıntılı gezmeye fırsatımız olmadı.Antep'e gittiğinizde kesinlikle uğramanızı tavsiye ederim.



Gaziantep bana kalırsa harika bir şehir.Ben İzmir'e çok benzettim ki iki sefer gidip bir çok yerini gezmemize rağmen hala keşfedemediğimiz bir çok yeri var.İnşallah bir daha ki gezimize diyelim.

1 yorum: