1 Ekim 2015 Perşembe

Yeni Atanacak Öğretmenlere Öneriler

Herkese Adıyaman-Kahta'dan merhabaa....Biz eşim ile bir süre Adıyaman-Kahta'da ikamet edicez.Yok yok kimseden kaçmıyoruz.Ya da keyfimiz böyle istedi diye değil.Tamamen mesleğe saygıdan :))



Eşim bu sene 2.kez kpss'ye girdi ve hiç düşünmediğimiz hatta beklemediğimiz bir şekilde atandı.Yani sınav için hiç bir çalışma yaptığını görmedim ben.Tamamen ballı bizim ki :) Siz benim ballı dediğime bakmayın.Kpss öğretmenlik sınavında en önemli olan hatta atamanın gerçekleşmesi için olmazsa olmaz kısım alan sınavı.Benim eşim de branşında iyi olduğu ve dershane öğretmeni olduğu için kazandı bu sınavı.

Bu biraz uzun bir yazı olacak sevgili okuyucum.Belki içinizde atama bekleyen (bakarsınız şubat'ta da olur bir atama ) vardır da ben bu yazımla onlara destek olurum.Çünkü bu işler çok kısa sürede ilerliyor  ve önden hazırlığınızı yapmazsanız sevgili öğretmen adayları sizleri çok zor süreçler bekliyor diyebilirim.

Devlet bu sene atama ile hangi branşa kaç öğretmen alacağını açıkladığı anda biz belgelerimizi hazırlamaya başladık.Yaklaşık 10 günlük süre içinde biz bir yandan belgelerimizi  bir yandan da tercihlerimizi hazırladık.Tercih işi de zor.Bir ton araştırma yaptık nereleri yazsak diye.Malum ülkemin doğusu çok karışık bir durumda.Bizim için en az riskli bölgeleri tercih ettik doğu tercihimizi hazırlarken.

Tercihler yaklaşık 5 gün içerisinde açıklandı.O 5 gün nasıl geçti bir de bize sorun.Neresi olur acaba ? Aklımıza gelen tabii ki ilk ve en önemli soruydu.Hayaller kurduk..Eşin dostun rüyalarına girdik...Kimi dedi  rüyamda Hatay Dörtyol'da gördüm sizi kimi dedi Batı olmayacak sizin...Bu süreç biraz stresliydi.Taa ki sonuç açıklanana kadar...Kaderimize Adıyaman -Kahta çıktı.

Biz haberi öğrendiğimizde milli eğitime ve okula teslim edilcek belgelerimiz zaten hazırdı. Metin  ön keşif için Adıyaman!a bileti aldı ve yola koyuldu.Elimizi çabuk tutmak zorundaydık çünkü taşınmak için yaklaşık 10 günlük bir süremiz vardı.

Metin yaklaşık 3 gün kaldı Kahta'da.Nerede kalsak diye bir ön araştırma yaptı ve sonunda bir ev tutarak Denizli'ye geri geldi.Bayram üzeri olduğu için bir an önce evimizin eşyalarını toparladık ve apar topar taşındık.Çünkü bayramda Nakliyeci bulunmuyor.Bayram bittiğinde taşınmaya kalksak yol zaten 18 saat sürüyor ve Metin'in iş başı yapması gerek.O yüzden biz Arefe gününden bir gün önce eşyalarımızı nakliyeye verdik ve arefe günü Adıyaman-Kahta'da olduk...

Sevgili öğretmen adayları yapmanız gereken en önemli iş atamanızın olacağını öğrendiğiniz anda belgelerinizi hazır etmeniz.Tabii atamanızın gerçekleştiği yer yaşadığınız yere çok uzak bir bölgedeyse.Bu sizin için en önemli kısım olmalı.Özellikle evliyseniz.

Ben bu yazıyı neden mi hazırladım? Atamamızın çıktığını öğrendiğim an araştırmalara başladım.Nasıl bir yere gidiyoruz? Neler yapmalıyız ? gibi...Fakat bu konuyla ilgili hiçte işime yarar yazılar bulamadım.Bu yüzden atama sürecinde yaşadıklarımızı anlatmak istedim.Bu tarz yazılarımında devamı gelecek.Mesela Adıyaman nasıl bi yer ? Bölgenin insanları,yaşam tarzı nasıl ? Gezilecek yerleri neler ? Buraya gelenler ne gibi zorluklar ya da kolaylıklar yaşar ? gibi bir çok konu hakkında sizlerle yaşadıklarımı ve bildiklerimi paylaşıyor olacağım.Eğer bu konuda sizinde aklınıza takılan birşeyler olursa gulsahisciler@gmail.com 'a sorularınızı mail atabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder