9 Ocak 2015 Cuma

Pratik Buzdolabı Böreği Nasıl Yapılır?

Sizlere burada ki yazımda Tahsin Deniz'in doğum gününde ikram hazırlıklarından bahsetmiştim ve herkesin yapabileceği pratik olan tarifleri de paylaşacağımı söylemiştim.İşte söz verdiğim gibi buzdolabı böreği ile yemek tariflerine başlıyorum.

Hepimiz doğum günlerinde çok fazla çeşit olmasından yana olduğumuz için pratik tariflere bugünlerde çok fazla ihtiyaç duyarız bu tarifte onlardan biri işte tarifim.








Malzemeler
3 yufka
5 adet patates
1.5 su bardağı süt
100 gr beyaz peynir
100 gr tereyağı
2 yumurta 
baharat
tuz


Yapılış

Patatesleri haşla ve bir tapside irili ufaklı parçalar kalacak şekilde ez.
İçerisine 1,5 su bardağı süt,100gr eritilmiş tereyağı ve 2 yumurta,100 gr ufalanmış beyaz peynir katıyoruz.
Bu malzemelerimize isteğimize göre değişebilecek baharat ekliyoruz.Ben nane ,karabiber,kırmızı toz biber ekledim ve bunu göz kararı yaptım.
1 tatlı kaşığı tuzu da ilave etmeyi unutmuyoruz.

Boş bir zemine bir adet yufkayı serip içerisine eşit miktarda iç malzememizi döküyoruz ve üç yufkayı bu şekilde tamamlıyoruz.(Son kata da malzememizi koyuyoruz)
Bu işlem bittikten sonra yufkamızı rulo yapıyoruz ve buzluğa koyabileceğimiz şekilde parçalara bölüyoruz ben üç parçaya böldüm ve rulomu streç film ile sardım.
Buzdolabında iyice donmasını bekliyoruz ve işimize lazım olduğunda dolaptan çıkarıp biraz buzunu eritiyoruz ama burada tam erimemesine dikkat etmelisiniz.
Tepsimize dilim dilim kesip yerleştiriyoruz ve üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecelik fırında yaklaşık 40 dk kadar pişiriyoruz.
İşte Pratik buzdolabı böreğiniz hazır :)

2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor.Takipteyim bana da beklerim :) begumsel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba arkadaşlar yeni açılan online alışveriş sitesi olan buypasa.com’dan her türlü ürünü avantajlı ve güvenilir bir şekilde alabilirsiniz.

    YanıtlaSil