3 Haziran 2014 Salı

Tavuk sote nasil yapilir?

Şu yemek yapma işinde daha çok yeniyim malum yeni evliyim:) Şu sote denilen olayı çok seviyorum.Mantar sote mesela onu da çok severim.Geçen gün yapıp resimlediğim tavuk sotenin tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.Belki aranızda bilmeyen vardır.
Benim sotemin içinde havuçta var.Sanırım normalde çoğu insan havuç koymuyor içine.Çevremde öyle yani.Ben sotenin içine ne bulursam koyuyorum :))
MALZEMELER:
1 kırmızı biber
1 yeşil biber
1 havuç
1 soğan
700 gr tavuk göğsü
1 yemek kaşığı salça
yarım çay bardağından biraz fazla zeytinyağı(isteğe göre çiçekyağıda olur)
1 çay kaşığı karabiber (ama dolu dolu koymayın)
2 çay kaşığı tuz
Biraz kuru fesleğen ve biraz kuru nane ekledim(Damak tadınıza göre isterseniz sizde katabilirsiniz)

Bütün malzemelerimi doğradım

Önce soğanı yağda kavurdum.Soğanı çok kavurmadan içine biberleri ekledim.Biraz daha kavurduktan sonra içine hemen havucu ekledim.Soğanı çok fazla kavurmadan biberi ve daha sonra da havucu katarsanız daha iyi olur ve soğanlar yanmamış olur :) Zamanlamanız önemli


 Soğan,biber,havuç kavrulduktan sonra salçamı ilave ettim ve karıştırdım.Salçamda kıvamında kavrulunca içine etlerimi ilave ettim ve etlerim beyazlaşana kadar kavurdum.Suyu katmadan baharatlarımı ve tuzumu ilave ettim ki etin içine iyice kokuları yerleşsin.Daha sonrada 4,5 su bardağı suyumu ekledim ve pişmeye bıraktım.Süresini ise ne yazıkki söyleyemiyorum ben  hiç dakika tutmuyorum çünkü :)
Ama tahmini bir süre verebilirim 20 dk da pişer sanırım :) Kontrol ederek pişirmekte fayda var
Veee hepinize afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder