24 Haziran 2014 Salı

Fırında Patlıcan Nasil Yapilir?

   Canlar nasılsınız bakalım? Enerji dolu bir haftasonu geçirdik ailece.Enerji depoladım iyice bir tek evimi çok özlemişim.Malum haftasonu üniversite sınavları vardı.Umarım sınava giren ve özellikle hakeden arkadaşlarımın istediği şekilde geçmiştir sınavı.Siz sınavla boğuşurken öğretmenlerde biraz nefes aldı diyebilirim.Sizinle birlikte onlar her sene hazırlanıyorlar bu sürece.Eşimden biliyorum ,dönem dönem o bile strese giriyor.
  Bu sınavı fırsat bildik ve ailemizle vakit geçirdik.Yoğun geçen bir sene boyunca onlara hiç bu kadar iyi zaman ayıramamıştık.Yedik,içtik muhabbetlere doyum olmadı.Canım görümcem sağolsun benim bu fotoğraf makinasızlığıma dayanamadı ve kendi makinasını kullanmam için bana verdi.Benim için ne kadar güzel birşey yaptı anlatamam.Ona burdan çok çok teşekkür ediyorum.Gördüğünüz gibi korkmayın her görümce her kayınvalide öyle cadı değildir.Önyargılı olmayalım lütfen.
    Gelelim yemeğimin tarifine
MALZEMELER
İstenilen miktarda patlıcan
İstenilen miktarda sarımsak
1 adet havuç
1 adet kırmızı biber
1 adet yeşil biber
İstenilen miktarda salça
Tuz
Karabiber
Baharatlar isteğe göre ilave edilebilir


   Önce patlıcan,biber ve havuçları küçük boyularda doğruyorum.Ardından hepsini kızartıyorum.Malzemeleri fırında yapacağım borcama alıyorum.Üzerine bol miktarda sarımsak koydum.Patlıcan yemeğine güzel bir tad verdiğini düğünüyorum.Sarımsaklarıda çok küçük boylarda doğramıyorum.İkiye üçe kesebilirsiniz mesela.
   Normalde bu tür yemeklerin içine havuç katılmıyor hatta kırmızı biber de pek katılmaz ama ben seviyorum böyle değişiklikler yapmayı.
    Borcamıma ilave olarak kesinlikle yağ eklemiyorum çünkü hepsi zaten yağda kızartıldı.Koyarsam hepsi yağ içinde yüzer ve çok ağır bir yemek olur.


  En son kısma geldik.Salçayı bir kase içerisinde su yardımı ile sos kıvamına getiriyorum.Şimdi içine baharatlarımı ekleyebilirim.Siz damak tadınıza göre istediğiniz baharatı atabilirsiniz.Ben çay kaşığımın yarısı kadar karabiber atıyorum.Yaklaşık 1 tatlı kaşığı tuz atıyorum.Sosumun içinde güzelce karıştırıyorum.Sizi bilmem ama ben içine biraz nane ve kekik attım :))) Tadı da gayet iyi oldu.Sosumu malzemelerimin üzerinde gezirerek döküyorum ve tabii biraz daha su ilavesi yapıyorum.Su miktarı malzemelerin üzerini geçmesin.
Gördüğünüz gibi aşırı basit bir yemek.Acemi olan herkes rahatlıkla yapabilir.
   Bu yemeği anneannemin elinden yemek lazım.Ben yapıyorum yapıyorum onun tadını bir türlü yakalayamıyorum.

  İşte fırında ki görünüm :)))


Afiyetler olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder