19 Haziran 2014 Perşembe

Fethiye I El sanatları sergileri

    Sizlerle yeni bir yazı dizisi paylaşıcam.Muğla'nın güzel ilçesi Fethiye'den bahsedicem ve sizlere orayı yakından tanıtmaya çalışıcam.
    Bundan yaklaşık 4 sene önceydi Fethiye'ye taşınmamız.Ailecek tatillerde gidip gelirdik ama bize yetmezdi hiç.Hep daha uzun süre orada kalmak isterdik Ne zaman dedemi kaybettik İzmir bizim için çekilmez bir hal aldı.Biraz çılgın bir aile olduğumuz için kimse arkasına bakmadı hadi hoppp biz taşınıyoruz dedik ve taşındık.
İlk zamanlar bunu çok desteklememe rağmen bir süre sonra Fethiye beni sarmamaya başladı.Çünkü İzmir gibi büyük bir yerden Fethiye'ye taşınmak baya zorladı beni.Mutsuz oldum orda çok taa ki eşimle tanışana kadar.Bu arada Fethiye küçük filan diyorum ama siz bana bakmayın on numara gezilesi bir yerdir.Sadece bana dar geldi :))
   Fethiye ve çevresini o kadar çok gezdik ki hani herşeyini biliyorum diyebilirim :) Bu yüzden bilgim olan bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim malum tatil geliyor planlarınıza belki Fethiye'yi eklemek istersiniz.

Bu yazımda sizlere Fethiye belediyesinin sosyal anlamda çok iyi olduğunu ve daha da gelişmekte olduğunu söyleyebilirim.Yerleşik turist sayısı da fazla olduğu için onlarda bu işin içine giriyorlar tabi.

İlk önce el sanatları pazarlarından bahsedicem.Bu pazarların kimi Fetav tarafından ayın belli günleri kurulur kimi Zentara kadın sosyal dayanışma derneği tarafından kimi de  3C's derneği tarafından yapılır dönem dönem gerçekleştirilir.Anlayacağınız Fethiye sosyal projelerde çok destekçi.Bu destek sayesinde kadınlar da sosyal hayattaki yerini alıp para kazanabiliyorlar.

   Bende bu pazarlara katılmıştım.Boşluk arkadaş napcan gencecik yaşımda emeklilik hayatı yaşadım :)
Çalış çocuk derneğinin(3C's) düzenlediği (bu dernek yabancılara ait) şenliklerde tezgah kiralarsınız ve kiralar tezgah başına 10-20 tl arası değişir.Bu ücretler derneğe gider ve oradan da köy çocuklarına.Sattığınız ürünlerin ücretini de kimse ellemez size kalır.Çünkü dernek üyeleride tezgah açar.O gönüllü üyeler sattıkları ürünleri derneğe verir.Bu şekilde dernek gelir elde etmiş olur.Birde çekiliş yaparlar mesela o çekilişe 1 tl karşılığında katılırsınız size hediyeler çıkar.Bana mesela nazar boncuğu vermişlerdi.Bu gelirlerin hepsi yine çocuklara.
(Yukarıda ki resimler netten alınmadır.Fethiye'nin merkezinde düzenlenen organizasyonlardır)

Aşağıda ki iki resim bizim kurduğumuz tezgaha ait :))
Çok acemiceydi :) Yaz gelmişti ve biz örgü ürünlere fazlasıyla yer vermiştik zaten bu yüzden pek bişide kazanamamıştık.Şimdi olsa ohoo neler yapardım neler.


Hangi günler olur bu tezgahlar sürekli takip edilmesi gerekli.Fethiye'ye yolunuz düşerse bir kaç kişiye sorarak bu konu hakkında fikir edinebilirsiniz.Çünkü geçen sene çocuk derneğinin düzenlediği şenlik günlerinin tarihleri sürekli değişiyordu ve tezgah açacakların en fazla 1 ay önceden haberi oluyordu.Fetav'ın düzenlediği pazarların düzenli bir tarihi var bildiğim kadarıyla ama bu sene hangi günler yapıyorlar pek bir fikrim yok.



Bu tablolar geri dönüşüm ürünleri.Kurumuş ağaç dallarından tablolar yapmış bu teyze :)

 
Bu tezgahlarda aklınıza gelebilecek bir çok ürün sergileniyor.Keçeden yapılma eşyalar,takılar,tablolar hatta yiyecekler..

 Bu şenlik çalışın ana caddesinde düzenlenir .O gün yol trafiğe kapatılır.Mesela bu caddeden dümdüz git denizdir :P Yoğun bir ilgi de vardır şenliğe



Bir daha ki yazımda sizlere Fethiye'nin meşhur ikinci el pazarlarından bahsedicem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder