17 Aralık 2016 Cumartesi

İnternet Alışverişlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Son zamanlarda internet alışverişi ile ilgili bir çok durum yaşadım.Malum yaşadığımız yerde hem istediğim gibi eşyalar bulamıyor hemde zamansızlıktan alışverişe çıkamıyoruz :)Bu yüzden de alacağım herşeyi internetten alıyorum ve başıma türlü türlü sıkıntılar geliyor.Hatırlarsınız bir Trendyol  vakamız olmuştu buradaki yazımda size bahsetmiştim..Başıma gelenlerden sonra iyice deneyim kazandım ve bu deneyimlerimi sizinle paylaşmak istedim.Pucca'nın dediği gibi yaşarken hiç komik değildi :)

        Öncelikle trendyol olayına bir bakınız..Orda ayakkabı konusunda yaşadığım sıkıntıdan sonra bir daha trendyoldan alışveriş yapmaz oldum.Birde instagramda öyle çok denk geldim ki.Bu sıkıntıyı tek yaşayanın ben olmadığımı anladım.Bu yüzden artık trendyoldan alışveriş yapmıyorum.Çünkü Trendyol o gördüğünüz marka ürünleri oldukça uygun fiyatlara satarken aslında sizi kazıklıyor ! Mağazaların teşhir ürünlerini size bir güzel kakalıyor.Ne olcak canım demeyin gelen eşya oldukça deforme olmuş bir şekilde geliyor.İnstagramda bir paylaşımda gördüm benim ayakkabının haline şükrettim.Neyse bu acemiliğimdi.Büyük bir ders oldu bana.

ÖNEMLİ: Kargonuz geldiğinde ne olursa olsun kargocuyu bekletip ürünü kontrol edin.Hasarlıysa derhal tutanak tutturup kargocuyla geri yollayın...

      İnternet alışverişinde akıllanmayanlardanım :) Neden ! Keyfimden değil elbette ! Hem tez canlıyım hem de yaşadığım yerde buluyorum da ben mi almıyorum ! 
Gelelim N11 alışverişime... N11 gittigidiyor mantığında bir site.İçerisinde satıcılar var ve ürünleri site aracılığı ile o satıcıdan alıyorsunuz.Burada satıcının yorumlarına bakmanız en önemli nokta ! Tabii biz naptık gittik n11'den laptop aldık :) Deliyiz ya ondan...Birde eşim beni beklemeden yorumlara dahi bakmadan çat alıverdi ! 6 ay taksitle 1.600 tl gibi bi parayı yatırdık ! Kargo geldi .Teslim aldım ! akıllandım ya durrr dedim kargocuya bekle ! Para verdim ben buna kontrol edicem ! Açtım baktım çalışıyor sapasağlam ,bir çizik dahi yok ! Tamam kardeş beklettim seni dedim yolladım kargocuyu.Akşam Metin geldi..İnceledi içine bir iki program kurdu..Sonra ben geçtim başına çaatt bilgisayarın ekran gitti ! Dondu ! Allah dedim yandık ! Neyse bu böyle devam etti ama akşam ben açıyorum bi saat olmadan bozuluyor.Ertesi gün hemen satıcıyı aradık adam sorunu çözmeye çalışıyor kendince .Sanki neden olduğunu bilmiyor ! Maksat bizi oyalamak...Ben hissettim ama var bir sorun..Hemen siteye girdim henüz satıcıya para geçmemiş.Çünkü bu paranın geçmesi için kargo bize ulaştıktan sonra 3 günlük bir süre var.Eğer biz onay verirsek üç gün önce de geçiyor satıcıya para.Hiç ellemezsek site 3 gün sonra otamatik hesaplarına ücreti yatırıyor.Yada bu süreçte iade seçeneğini seçip derhal sorgusuz sualsiz iade edebiliyoruz.Haliyle satıcıyla muhattapta olmuyoruz.Metin'e dedim biz bunu derhal iade etmeliyiz.Yoksa para satıcıya geçerse işimiz iş...Sonra eş dosttan duyduk ki satıcı fabrikadan hatalı çıkan laptopları alıp allayıp pullayıp satıyormuş ! Biz iadeye verdik ama ölüp ölüp diriliyorum ben para kolay kazanılmıyor ya iade almazlarsa ya bozuk bilgisayarı yollarlarsa diye ! Ama bu sefer inat etmiştim üşenmeden tüketici haklarına gidicektim çatır çatır arıcaktım hakkımı! Neyse ki gerek kalmadı.FAKAAATTT !!! Biz laptoğu taksitle aldığımız için banka bize parayı taksit taksit ödeyecek ! Böyle bir sıkıntımız oldu ve artık bu çözülür bir iş değil :) Buna da şükür dedik.

ÖNEMLİ: Alışveriş yaparken aldığınız siteyi,satıcıyı her şekilde araştırın ... Muhattabınız kim bilin ! Ve en önemlisi N11 , Gittigidiyor gibi sitelerde ilk üç gün paranız satıcıya geçmeden iade hakkınızı kullanın.Daha sonra da iade hakkınız oluyor elbette ama biraz uğraştırıcı olabiliyor.

İşte benim başıma gelenler şimdilik bunlar :) Bu tarz sorunlar hepimizin başına gelebilir ben bilgim doğrultusunda sizlere ışık tutmaya çalıştım :) Sizlerinde varsa başınıza gelen olaylar mutlaka yazın !
  

     

1 yorum:

  1. İnternetten ürün alırken kaliteli ve güvenli yerlerden satın almak gerekli. N11 veya gittigidiyor tarzı sitelerden ürün almayı tavsiye etmiyorum. Komisyon oranları çok yüksek. Neden daha uygun fiyatla ürünlere sahip olmayayım ki?

    YanıtlaSil

Bunlarda İlginizi Çekebilir