15 Mayıs 2016 Pazar

Bloggerlara Neden Güven Azaldı ?

       Yazmayım yazmayım diyorum serzenişte bulunan bloggerlar arasına bende katılmayayım diyorum ama olmuyor! Birçok insan bloggerlara laf atıyor, çok ağır eleştirilerde bulunuyorlar! Çok haksız da sayılmadıklarını düşünüyorum.Çünkü bazı blog yazarı arkadaşımızın içine düştüğü hataları görmek ve bizleri salak yerine koymaları artık oldukça can sıkar oldu.

     Bloggerlara olan güven artık oldukça azaldı.Bir blog yazarı olarak ben bile birçok blog yazarına güvenemez oldum ! Neden mi ? Çünkü blog yazıyorsanız bir süre sonra bu piyasanın kurdu haline geliyorsunuz.Nelerle karşılaşmaya başladım bir görseniz ! Yok siz görmeden ben anlatayım.

     Mesela çok severek takip ettiğim bir blogda rast geldim.Hemde bir kere değil hemen hemen her yazısında !Blog sahibi bir kaç tane hesap açmış.Birde bunlara özel G + hesabı.Kısacası çakma hesap !  Bloguna dışarıdan bir okuruymuş ve onu çok sıkı takip ediyormuş gibi bu hesaplardan girip bir güzel yorumlar yapmış.Görseniz hemen hemen her yazısında mevcut bu yorumlar.Bu nasıl bir düşünce yapısıdır anlamak gerçekten çok zor.Farklı hesaplardan yorumlar yapılınca ne geçiyor eline ? Gerçek başarı böyle mi oluyor? Yok bu okuyucuyu salak yerine koymaktan başka birşey değil.

    Gelelim başka bir örneğe.Kozmetik blogları çığırdan çıkmış durumda.İşini gerçekten yapanlara,kötü ürüne kötü diyenlere, iyi ürünü önerenlere değil tabi ki lafım! Bazı bloglar varki ya arkadaş bütün ürünler mi güzel! Bütün ürünler mi harika? İsmi duyulsun duyulmasın hiç önemli değil her ürünü paylaşıp her ürüne iyi demekte ne demek oluyor ? Yoksa siz yalnızca beğendiğiniz ürünleri mi paylaşıyorsunuz blogunuzda? Şu kıytırık XP markasını bile öve öve bitiremeyenleri gördüm.Yapmayın ! Azcık vicdanınız varsa yapmayın! Çevreye tehlike saçıyorsunuz farkında değilsiniz.İşinize yarasın yaramasın her ürünü paylaşıp her ürünü övmeyin.Zaten birkaç yazınızı inceleyipte her ürünü övdüğünüzü görünce anlıyoruz amacınızı yapmayın ! Evet yaptığınız firmaların çok hoşuna gidiyor kabul ! Ama ya onca insana övdüğünüz ürünlerin kullananlara verdiği zarar ne olacak ? Zaten firmaların yaklaşımından dolayı her önüne gelen kozmetik blogu olup çıkmış.Firmalar da artık uğraşmayacak ki nitelikli ürün geliştirmek için.Ver 100-150 tane bloggera ürünleri aynı hafta yapsın hepsi ürün reklamını tamamdır bu iş!Satışlar patlar zaten.Sonra kıytırıktan geliştir yeni bir ürün yine ver bloglara hediyeleri reklamını yapsınlar ohh buda tamamdır! Böyle oldukça firmalar bile kalite peşinde koşmaya gerek duymayacak ki.

    Bende etkinlik yaptım benim blogger toplantıma da sponsor oldu bir çok firma fakat kimini sponsorlar yazısı içerisinde bile paylaşma gereği duymadım! Niye mi ? Çünkü sponsor olan bir internet sayfası kıyafet satıyor gönderdikleri ürün cilt bakım kremi ! Ne alaka? Yok falanca doktor geliştirmiş yok bilmem neye iyi geliyormuş ! Yayınlamam arkadaş niye yayınlayım ?

  Evet bloggerların firmalarla işbirliği oluyor.Olsunda zaten emek veriyorsunuz ufak tefek hediyelerle kim mutlu olmaz ki ? Fakat belli bir duruşunuz olsun.Her önüne gelen markayı,her önüne gelen ürünü paylaşırsanız ne kendinize saygınız kalır ne de okuyucunuzun size saygısı !

  Firmaların bile bloggerlara güveni kalmadı ! Blogger toplantısı düzenlediğimiz zaman bir çok firma yetkilisi ile telefonda görüşme fırsatımız oldu.Artık bıkmış durumdalar kendilerine gelen mesajlardan.Her önüne gelenin blog açıp hediye istemesinden.Haklı değiller mi ? Haklılar tabii ki.Önceden blog yazarlığının bir ağırlığı vardı.Reklam yapılacağı zaman firma gelirdi sizin ayağınıza.Firma ulaşırdı size.Şimdi sistem değişti ortalıkta ki beleşçiler yüzünden.Artık siz gitmelisiniz firmaların ayağına reklam alabilmek için !
Ben gidenlerden olmama kararı aldım! Gitmiyorum! Gelmesin o şekilde hiç bir hediye,reklam ücreti !

   İşte hal öyleyken böyle ! Niye bloggerlara güven azalmasın soruyorum size ?

24 yorum:

  1. Umarım bu yazın ile silkelenenler olur...

    YanıtlaSil
  2. Şu bazı ürünlerin övülmesine bende çok şaşıyorum yani görünce alası gelmiyo bile insanın bi akılda soru işareti bende bile bırakıyor yani hele hiç bilmeyen be maddi durumu ona yetenlere tamda örnek oluyorlar
    Şu hediye isteme olayını da şimdi öğrendim sizden
    Öyle olduğunu anladığım kişilerden yavaşça uzaklaşıyorum takip ettiğimi bırakıyorum yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ah daha neler var bir duysanız bir bilseniz... Blog kirliliği oldukça artmış durumda.İnşallah tez zamanda herkes toparlar kendini

      Sil
  3. Özellikle kozmetik bloglarından bende çok sıkıldım ve bir çoğunu da takip etmiyorum.. iki ürün kapmak için reklam yaptıkları o kadar aşikar ki, bence bu halleriyle daha çok takipçi kaybediyorlar.

    YanıtlaSil
  4. Kimide parasıyla yorum, beğeni, takipçi satın alır. neden? Firmanın 5k vs şartı vardır diye.
    Kimi ürünleri toplar, yazmaz ama kullanmıs gibi yorum yapar, sonra 2 gün sonra açılmamış ürün diye satar.
    Olay tek taraflı değil. Firma, blogger ve takipçiler hepsi bu üçgenin içinde. Emeği destekleyip, doğru yerde olunmayınca bu hale gelmedi mi ortam ?
    XP yi ilk defa duyuyorum daha önce Clavis vs duymamıştım. Clavis gönderi yaptı, baktık neymiş öğrendik. Yazımı yazdım söyle bir bakındım , hele instagram da ürün bir çoğunun tanıdığı bilmem kaç k takipçili kişilere gitmiş, snapchat oaylaşılmış vs öve öve bitirememişler. Bir ürüne baktım, bir içeriğe bir kaliteye sonuç ortada halbuki...
    Çoğu blogger olumsuz görüşlerini bloglarında yazmak istemiyor, çünkü ilerideki gönderilerde gene firmanın listesinde olmak istiyor. Muhabbetleri çok duydum, şahit oldum. Kimi burası benim günlüğüm, hobim olumsuzluklar görmek istemiyorum diyor. Hal böyle olunca o muhim bloglar beğeni dolu yazılar ile dolu oluyor...

    Neyse, kalemine sağlık 👍

    YanıtlaSil
  5. Her gün daha neler görücem acaba diye düşünüyorum şu neti açtığımda :/cidden benimde buna benzer bir takım olaylar başıma geldi hatta birini blogumda yayınlamıştım,öne çıkan yayınımda hala, resmen bir pazar olmuş ve kendini akıllı zannedenler tarafından sarılmış halde. İşin kötü yanı biliyorsun ama susmak zorunda kalıyorsun :/ Ben 1 yılı aşıyorum hala bir çok şeye yabancıyım, şaşırıyorum hala.Firmalara hiç gelmek bile istemiyorum, kendileri ürün gönderip belli süre kullanıp denemem, etkileri görebilmem gereken ürünün haftasında hani görmedik yazınızı ne zaman yazacaksınız gibi garip tepkiler veriyorlar.Anlamıyorum benmi yalvardım, benmi yazdım ürün yollayın bana diye, kabul ettirmek için alttan girip üstten çıkan sonrasında da karşı muameleye geçen firmalarıda gördüm ya daha ne gelebilir ki firmalarla ilgili başıma bilemiyorum :/ XP ürünlerinin rujlarını kullandım sadece,tamam içerik olayı var ama onlarla büyümedik mi ki? Lise yıllarında milyonculardan kozmetik alan kızlardık, yeni yeni uyandık ve hala yaşıyoruz! Bu anlamda pahalı olan kalitedir diğerleri çöp gibi bir düşünce yapım yok açıkçası. Memnunsam bir üründen marka yada fiyat ne olursa olsun yada kim gönderirse göndersim memnunum yada değilim derim. Bende potansiyel bir blog okuyucusuyum hala daha, bu sebeple ben güvenilir olmalıyım, güvenmeliyim!..Yazını genel olarak çok beğendim canım, ellerine emeğine sağlık, benimde ne zaman tak edicek bilemiyorum, ettiği an buna benzer bir yazı bende yazıcam biliyorum :/

    YanıtlaSil
  6. Şu çakma hesap olayını bende gördüm ama değildir dedim yapmaz diye düşündüm .bazen yorumlardan isimlere tıklıyorum kişinin bloğuna gitmek için bi bakıyorum ki hep aynı..yorum yaptığı bloğun paylaşımları yinede değildir dedim ama şuan kesinleşmiş oldu bu düşüncem:/ kozmetik bloğu değilim ama takip ettiklerim arasında evet bazen çok ucuz bir markayı önerdiklerinde acabaya düşmüyor değilim yani madem bu kadar ucuz ve güzel biz niye marka olsun içindekileri bilelim şöyle olsun böyle olsun diye ürün arıyoruz çok yanlış yapıyorlar aslında:///

    YanıtlaSil
  7. Merhaba canım :) çok güzel bir konuya değinmiş ve çokda doğru yazmışsın, sana harfi harfine katılıyorum.. ellerine sağlık :) keşke herkes böyle düşünse.. ama ben yinede sanmıyorum bazı şeylerin düzeleceğini.Herkes bir düzen tutturmuş gidiyor çünkü..

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel yazmışsın emeğine sağlık, zaten bu blogların çoğu da bunun için açılıyor o kişilere blogger bile denmez, yazık gerçekten yazık bu kadar düşmemeli insan. Biz bildiğimiz yolda ilerleyelim. Ne demişler "Sen doğru ol, eğri yolunu bulur!"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru canım bu blogger çöplüğü temizlenecek diye düşünüyorum. O açılan bloglar bir süre sonra pes ediçekler hediye gelmeyince

      Sil
  9. Şahane bir yazı olmuş. Yüzde yüz katılıyorum. Bazen o kadar boğuyor ki sırf reklama boğuluyor blog. Bakıyorsun ipe sapa gelmez şeyler. Ben şunu da anlamıyorum: sadece reklam yaparak nasıl o kadar blogger toplayabiliyorlar? İçerik yok, adam gibi bilgi yok, tanıtım yazısı desen salla başı al maaşı. Anca o güzel, bu güzel yazarak geçinen bloglar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Takipci toplamaları çok zor değil yeni açan blogları kesfediyorlar gidip iki yorum yapıp sayfama beklerim diyorlar birde yeni blogu takibe alınca o blogun geri dönüş olarak takip etmesi kaçınılmaz oluyor.Suni takipci geliyor aslında.

      Sil
  10. Ne kadar güzel anlatmışsınız. Ben yaklaşık 8 ay önce blog açtım ve açıkcası kendime blogger demeye çekiniyorum. Kendimce ürünler hakkındaki olumlu olumsuz tüm ddüşünceleri yazıyorum. başlarda biraz tedirgindim ama artık değilim. yavaş yavaş alıştım. şimdiye kadar hiç bir firmayla iş birliği içine girmedim, hiç bir etkinlikte bulunmadım ve etkinlik düzenlemedim. Umarım yavaş yavaş olur çok da isterim açıkcası. Emek veren herkesin bir şekilde emeklerini bulacaklarına inanıyorum. Diğerleri bana bir balon gibi geliyor. Mutlaka bir gün söneceklerdir diyedüşünüyorum. Özellikle emek hırsızlarının.. yazı için teşekkürler.. Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. maalesef bu saydıkların doğru herkes her şeye "hayatımın ürünü" diyor halbuki her ürün dünyanın en pahalı en iyi markası bile olsa herkese iyi gelmez gelemez.. firmalar her ürüne iyi diyecek kişilerle çalışmayı tercih ediyorlar tabi kendi seçimleri ama bu durumda dediğin gibi herkes o ürüne tereddütle yaklaşmaya başlıyor.. XP iyi olabilir kötü olabilir çok iyi demek yerine artı ve eksi yönleri belirtilse çok daha iyi olurdu bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sana çok katılıyorum canım ürünleri öyle bir anlatıyorlar ki hayatlarının ürünü. Her ürünmü güzel olur ? Olumsuz yorum yapmaktan çekimi haldeler inşallah bu sıkıntılar kısa bir süre içinde düzelir ne diyelim:)

      Sil
  12. Evet yazında katıldığım çok nokta var. Ama şu da var firmalar da okuyucular da akıllı olsun. Firma blogun Alexa değerine baksın, okunma oranına baksın ona göre göndersin. Okuyucu da bloglarla sınırlı kalmasın netten okusun araştırsın ona göre alsın ürününü. Ancak mantar gibi çoğalan ve sabun köpüğü yazılarla rating yapanlara bende sinir oluyorum. Demek ki çoğunluk kaliteli yazıdan ziyade üfürükten işlere ilgi duyuyor. Bir de instagram ayağı var ki işin o en siniri. İnstablogger diye bişey uydurmuşlar ekle fotoyu, blogger ol !
    Neyse eminim ki zaman içinde sapla saman ayrılacaktır.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın kesinlikle firmada da suç var blogu güzel bir değerlendirmeye almak lazım.Ne anlatıyor bir bakmak lazım.Marka kalitelerini bu sekilde düşürüyorlar farkında değiller.Bu konuda aynı fikirdeyiz kesinlikle ! İnşallah tez zamanda düzelir bu sıkıntılar

      Sil
  13. Sahte hesaptan kendi kendine yorum yazmak nedir ? instagramda da ayni sorun var sahte takipciler ile olmayan okumayan takipcilere paylasimlar yapiyorsun, tabi begenmiyorlar cünkü onlar aslinda yok, sonra üzerine gidip begeni aliyorsun, nasil bir hayal gücü bu? olmayan insanlara ürün anlatiyorsun, yine olmayan takipcilerden begeni gelioyrmus gibi yapiyorsun, töbe daha neler duyucam acaba..

    Valla degisik bir dünya ama firmalarin da takipcinin de cogu zaman dikkate almadigi acik...
    Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Belli bir yüzdeyi geçen reklam yazıları içeren blogları bende artık ziyaret etmiyorum. Okuyucu olarak beni en çom rahatsız eden hep aynı içeriği olan seri reklamları her 3 cü blogda görmektir. Bir ara İpana' nın reklamından geçilemiyordu, gına geldi bana resmen. Reklam alın almasına da kendinize hiç mi saygınız yok da o kadar ucuza satıyorsunuz sayfanızı?? Ben denedim ve pişmanım, hepsini sildim ve kaldırdım. Eğer bir gün reklam paylaşırsam onu kendi ilkelerime uyan türde yapacağım, ne ürüne ihtiyacım var nede verecekleri 5-10 liraya.
    Çok yerinde yazı olmuş, teşekkür ederim...
    Sevgiler <3

    YanıtlaSil
  16. hiç bir firmaya yazmadım bugüne kadar, nadir gelen bir iki ürüne de objektif yorumlarımı yazdım, hatta ürün göndermek isteyen çoğu firmaya, objektif yazarım deyince vazgeçtiler :) Ben böyle mutluyum

    YanıtlaSil
  17. Güven esaslı konular olduğu için güven bir kere sarsılınca gerisi gelmiyor gerçekten de.. firmalarda izleyenlerde hissediyordur umarım gerçek ve sanal işleri

    YanıtlaSil
  18. Yerinde konulara deginmissin. Takipçi satin alanlar belli oluyor zaten mümkün degil diyorum bieaz inceleyince bu kadar takipçi olmasi. Ipana görmekten tiksinti geldi artik almam sanirim. Sadece reklam yazisi görmek ya da akista 50blogda ayni reklam yazisi görmek bunaltiyor.

    YanıtlaSil
  19. Malesef canım, malesef ki yazdıkların çok doğru.. İki ürün için blog açanları tanıyorum. Etkinlikten etkinliğe koşan bloggerları biliyorum. Zaten millet instagrama kaymış doğru dürüst blog yazan yok, böyleleri yüzünden bloggerların adı lekeleniyor.. Yazık..

    YanıtlaSil

Bunlarda İlginizi Çekebilir